2017. augusztus 15., kedd

Résbetöltés - tapasztalatok

05.15-én kötöttem először a résbetöltés stratégiám alapján, azóta csiszolgatom, kisebb nagyobb bukások árán. Mostanra már egész jól használható lett, itt a statisztikám:

  • 14 rést játszottam meg
  • 28-at kötöttem (öt volt a maximum egy résre, de sokszor volt, hogy csak egy pozit nyitottam)
  • 9 bukó, 19 nyerő, ez 68%-os nyerő arányt jelent
  • payoff 66%

Payoff az drasztikusan javul, bukó trade-ek az elején voltak, amikor még sok hülyeséget csináltam. Mostanra kezdem érteni, hogyan kell nyitni és hol zárni.

Csináltam a DAX-ra egy nagyobb legyűjtést is 2016.01.01-től, ez alapján így alakul a résbetöltés statisztikája:

  • 0 - 0,1% közti réseket 90%-ban tölti aznap
  • 0,1 - 0,2% közti réseket 77%-ban tölti aznap
  • 0,2 - 0,3% közti réseket 82%-ban tölti aznap
  • 0,3 - 0,4% közti réseket 81%-ban tölti aznap
  • 0,4 - 0,5% közti réseket 55%-ban tölti aznap 
Ha egy az előző záró érték 0,4%-ánál kisebb, akkor kötök, ha nagyobb, akkor egyelőre csak figyelek. Később majd akár a rés ellenében is kötök, mert érdemes.

Na és a tapasztalatok:
  • EWP nagyon sokat segít, hogy mikor érdemes pozícióba lépni.
  • Több kisebb pozíciót érdemes nyitni, nem egy nagyot, mert így lehet optimalizálni a belépőket. Ez rosszat tesz a payoff-nak, de a nyerő rátát növeli. 
  • Premarket idején csak óvatosan és kicsit érdemes nyitni, akkor még nem lehet tudni, hová teszik a nyitót, és mekkora lesz a rés. EWP nagyon sokat segít itt.
  • Ha aznap lesz egy jelentős esemény, pl. FED vagy EKB döntés, akkor nagyon durván a résbetöltés ellen is tud menni a piac a hír megjelentéig, akár több száz pontot is. Ilyen napokon kis tételben érdemes csak kereskedni.
  • TP-nek nem érdemes megadni a résbetöltés pontos értékét, kicsit előtte zárni kell a pozik egy részét, pár ponttal a betöltés előtt. Egy olyan esetem is volt, amikor csak a CFD töltötte a rést, a DAX nem.
  • Érdemes a pozik egy részét megtartani a résbetöltés utánra is. Sok esetben sokat megy még ugyanabba az irányba a DAX, nem kell leszállni a vonatról. De a stopot ilyenkor már érdemes pluszba húzni. EWP alapján érdemes dönteni, hogy zárni, vagy tartani.
  • Elég jól lehet tudni, hogy mikor nyit réssel a DAX. Ha a high vagy a low érték közelében volt az előző záró, ÉS EWP alapján az irány a rést valószínűsíti, ÉS reggel a 7/24-es CFD-k olyan értéket mutatnak, amikből rés lehet, akkor érdemes készülni.
A mai kötéseim közül az első, premarket nyitás és zárás:

Premarket nyitás után jött egy felszúrás, akkor egy sell-t indítottam, amit 8:30-kor zárt is a TP. EWP alapján nagy mozgást és nagy rést nem feltételeztem, ezért nem vártam meg a piacnyitást.
A nyitás utáni legjobb kötésem:
0,11%-os réssel nyitott, kötelező megjátszani. Mivel premarketben már csinált egy nagyobb csúcsot, rögtön indítottam egy shortot, de emelkedett. Nyitottam újabbakat, ez lett végül a legjobb, ez után már többel nem próbálkoztam be. És a TP zárta mindet, egyet kivéve, amit megtartottam, hátha megy még lefelé. Azt az SL zárta, mert a nagy lejtmenet csak délután jött el.

1 megjegyzés:

  1. Ma is réssel nyitott (0,13%), és óriásit ment még, a kereskedési időben be sem zárta, csak 20:22-kor aftermarket-ben. FED jegyzőkönyv publikálás volt este 8-kor, ilyenkor durvák a rések.

    VálaszTörlés